Denna sidan använder sig av kakor

För att förbättra din upplevelse, analysera trafik och ge dig personligt anpassade annonser använder vi cookies. Genom att fortsätta godkänner du att vi använder kakor("cookies").

Jag förstår

Leveransinformation

Idag är det senare leverans i Skövde och Tibro. Pga av inställd färja kom inte tidningarna över till Gotland och vi vet inte i nuläget om de kommer med en senare färja. I övrigt kan det på flera platser vara problem pga snöovädret.

Returer och reklamationer

Returetiketter är numrerade etiketter som sätts på returbuntarna. Sitter det ingen returetikett på bunten så tar chauffören inte med sig den. Det är viktigt att de tidningar som är rapporterade på ett returetikettsnummer verkligen ligger i den bunten de är inrapporterade på. Är returetiketterna slut, beställ nya via verktygslådan eller övriga tjänster.

Vi bryter för fakturering andra vardagen efter månadsskiftet. De returer som rapporterats efter faktureringen kommer med automatik på nästa faktura. Vill du ha med så många returer som möjligt, returrapportera den första vardagen varje ny månad

De tidningar som du inte får sålda ska du skicka tillbaka till oss. De kallas för returer och rapporteras på vår webbplats under returrapportering.

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Vi ändrar omgående rutinen för alla våra återförsäljare som skickar in sina urklipp (vinjetter). Från och med nu sparar Ni urklippen från osålda exemplar i 2 månader och skickar endast in dem i ett returkuvert när vi begär det. Ni behöver alltså inte skicka in dem varje månad. När det är dags att skicka in urklippen kommer ni att få ett brev med instruktion och returkuvert. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Följesedeln ser du på startsidan när du har loggat in, här ser du hur många tidningar du skall ha i leverans. Stämmer inte leveransen så klicka på Leveransreklamation i följesedelsrutan till vänster. För att göra en reklamation, fyll i antalet du fått i rutan för mottagit, klicka sedan på Spara till höger. Raden blir grön som en bekräftelse att du har reklamerat den titeln. Du når även leveransreklamationerna från Mina tjänster och sedan Följesedel/leveransreklamation.

Buntblock finns att beställa via ”Mina tjänster”.

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.