Returrapportera

Var beställer jag buntblock?

Buntblock finns att beställa via verktygslådan eller övriga tjänster.

Var beställer jag buntsnöre?

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Kan jag returrapportera mer än två veckor bakåt?

Nej. Vi vill ha in din retur så fort som möjligt för att lättare kunna leverera en så bra anpassad upplaga som möjligt. Du kan rapportera från och med måndag föregående vecka. Äldre returer går inte att rapportera.

Vad är en vinjettretur?

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Klipp ut den del av tidningen där datumet syns på både huvudtidningen och magasinen, skicka sedan kuvertet med returer till oss en gång per månad. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Retur vid månadsskifte är inte med på faktura?

Vi bryter för fakturering andra vardagen efter månadsskiftet. De returer som rapporterats efter faktureringen kommer med automatik på nästa faktura. Vill du ha med så många returer som möjligt, returrapportera den första vardagen varje ny månad

Vad är en returetikett?

Returetiketter är numrerade etiketter som sätts på returbuntarna. Sitter det ingen returetikett på bunten så tar chauffören inte med sig den. Det är viktigt att de tidningar som är rapporterade på ett returetikettsnummer verkligen ligger i den bunten de är inrapporterade på. Är returetiketterna slut, beställ nya via verktygslådan eller övriga tjänster.

Hur returrapporterar jag?

All returrapportering sköter du smidigt på vår webbplats. Logga in med ditt kundnummer och pinkod. Länk till returrapportering hittar du i verktygslådan längst upp på sidan. Det är viktigt att du returrapporterar varje dag för bättre anpassade upplagor. Om du är osäker på hur du ska göra, ta gärna del av vår ”steg för steg-guide”.

Stäng