30MAJ

Heta solglasögon säljer våra tidningar

Nu har vi tagit fram en kampanj som kommer att driva försäljningen av Expressen/GT/Kvällsposten. Alla som köper fem Expressen, GT eller Kvällsposten får ett par snygga solglasögon från Haga Eyewear. För att kampanjen ska locka så många som möjligt finns det fyra olika glasögonmodeller att välja mellan. För varje köp av tidning får man en stämpel, efter fem stämplar har man uppfyllt målet.

Så här går kampanjen till

1. Kunden köper en Expressen/GT/Kvällsposten i din butik
2. Kunden fotar med sin mobil datumet på tidningens framsida och skickar sedan bilden till oss på 72120 och skriver EXPRESSEN som meddelande. Då får man ett svars-sms direkt och man ser sin första stämpel.
3. Kunden gör samma sak för varje dag och Expressen/GT/Kvällsposten de köper. För varje bild som kommer in och godkänns så får man en stämpel. (Ett datum = en stämpel)
4. Vid fem uppnådda stämplar fyller man i sin adress och väljer vilken solglasögonmodell man vill ha. De kommer sedan hem med posten och i brevet ligger även en check på en tidning!

Marknadsföring:

Vi kommer att annonsera  i Expressen/GT/Kvällsposten och alla Expressens magasin.
Det kommer att sättas upp vippor i butiker enligt ovan. Vippan är dubbelsidig så man kan välja vilken sida man vill visa, då får man se två olika glasögonmodeller också.
Kampanjen startar måndagen den 29 maj och slutar den 10 juli 2017. Det är ett begränsat antal glasögon per modell och det är först till kvarn som gäller...

Om era kunder har problem eller frågor så finns support som man når på adressen support@samlaexpressen.se

Lycka till!

 

Senast uppdaterad: 2017-05-31 av stradm

Populära frågor

Var beställer jag buntblock?

Buntblock finns att beställa via verktygslådan eller övriga tjänster.

Vad tjänar jag på att sälja kvällstidningar?

Din provision är 21,5 procent.

Var beställer jag buntsnöre?

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Var beställer jag plastskivor till löpsedelstavlor?

Om plasten till dina löpsedelstavlor har gått sönder kan du beställa nya i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Kan jag returrapportera mer än två veckor bakåt?

Nej. Vi vill ha in din retur så fort som möjligt för att lättare kunna leverera en så bra anpassad upplaga som möjligt. Du kan rapportera från och med måndag föregående vecka. Äldre returer går inte att rapportera.

Var kan jag göra en leveransreklamation?

En leveransreklamation gör du enklast via verktygslådan eller övriga tjänster. Ange datum, tidning, antal tidningar på följesedeln och antal tidningar ni fick. Saknas det så många tidningar att de inte räcker för dagen? Kontakta Kvällstidningarnas Kundcenter (077-44 15 000). Vi hjälper dig att efterlysa de sakande tidningarna och ber aktuell chaufför att åtgärda problemet.

Hur får jag tag i chauffören?

Vill du komma i kontakt med chauffören så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. Vi hjälper dig med att kontakta chauffören och ge denne ditt ärende.

Vad är en vinjettretur?

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Vi ändrar omgående rutinen för alla våra återförsäljare som skickar in sina urklipp (vinjetter). Från och med nu sparar Ni urklippen från osålda exemplar i 2 månader och skickar endast in dem i ett returkuvert när vi begär det. Ni behöver alltså inte skicka in dem varje månad. När det är dags att skicka in urklippen kommer ni att få ett brev med instruktion och returkuvert. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Hur ofta är det fakturering?

Vi fakturerar en gång i månaden.

Vad är returer?

De tidningar som du inte får sålda ska du skicka tillbaka till oss. De kallas för returer och rapporteras på vår webbplats under returrapportering.

Stäng